به وب سایت فرآورده های لبنی آتی شمال خراسان (پنیک) خوش آمدید

نگاهی به روتر بیسیم RT-AC87U از شرکت ASUS

 

شرکت ASUS امروز یک روتر بی سیم جدید به بازار معرفی کرد. روتر RT-AC87U قابلیت شناسایی هر دو باند 2.4 گبگاهرتز و 5 گیگاهرتز را داراست و دارای 4 آنتن گیرنده و فرستنده است و با برخورداری از سرعت 1734 مگابیت در ثانیه به جرات میتوان گفت یکی از پرسرعت ترین ها در نوع خود است.

محصول جدید ASUS اولین روتر جهان است که از فناوری MU-MIMO پشتیبانی میکند. این فناوری قابلیت اتصال چند کاربر را به طور همزمان فراهم میکند. ویژگیهای دیگری همچون پشتیبانی از ASUS AiRadar و تنظیم خودکار QoS و همچنین پشتیبانی از AiProtection که از فناوری جدید Trend Micro در برقراری امنیت بر روی پکت ها استفاده میکند گواه بر این است که این روتر از قابلیت های مثال زدنی برای کار در محیط های اداری با تعداد کاربران بالا برخوردار است. این روتر قادر است در باند 5 گیگابیت با سرعت بیشتری نسبت به شبکه های LAN گیگابیتی به ارسال و دریافت اطلاعات بپردازد و میتواند به طور بی وقفه کاربران چند طبقه از یک ساختمان را تحت پوشش امواج بیسیم قرار دهد.

روتر RT-AC87U زمانی که در باند 2.4 گیگاهرتز کار میکند قادر است با بهره گیری از تکنولوژی TurboQAM سرعت نقل و انتقال اطلاعات را در شبکه های 802.11n از 450 مگابیت بر ثانیه به 600 مگابیت در ثانیه برساند و دستگاههایی که از فناوری TurboQAM پشتیبانی میکنند قادرند از این سرعت استفاده کنند. به این ترتیب مجموع سرعت ارسال و دریافت اطلاعات در دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز به عدد 2334 مگابیت در ثانیه میرسد که بسیار عالیست.

با افزایش تعداد دستگاههایی همچون اسمارت فون ها، لپ تاپ ها و تلویزیون های هوشمند که به طور همزمان از شبکه WiFi استفاده میکنند پهنای باند بیشتری اشغال شده و نتیجتاً سرعت ارتباط پایین تر می آید. روتر RT-AC87U با بهره گیری از فناوری های جدید و استفاده از چهار آنتن پرقدرت و فناوریهایی نظیر MU-MIMO (اختصاص حداکثر پهنای باند به چند وسیله به طور همزمان و بدون در صف قرار دادن آنها) و AiRadar محوطه ای به وسعت 465 متر مربع را به خوبی پوشش می دهد و نسبت به روتر های قبلی که به سه آنتن مجهز بودند میتواند شعاع کاری را تا 33 درصد گسترش دهد. محصول جدید ASUS از دو پردازنده پرقدرت استفاده میکند. پردازنده اول یک SoC دو هسته ای است که وظیفه پردازش اطلاعات مربوط به امواج WiFi را به عهده دارد و پردازنده 1 گیگاهرتزی دوم که آن هم یک پردازنده dual core است آزاد خواهد بود تا بطور اختصاصی عملیات دیگری همچون پردازش اطلاعات زنده ویدئویی و صوتی را با توانایی بسیار بالا به انجام برساند.

ویژگی Adaptive QoS قادر است نوع اطلاعات درخواستی را تشخیص داده و پکت های مربوط به آن وسیله را بصورت جداگانه و منحصراً به سمت همان وسیله درخواست کننده بفرستد. این ویژگی باعث میشود اطلاعات در VoIP و ویدئو کنفرانس با یهترین کیفیت و بدون وقفه بین کاربران ارسال و دریافت شود.