به وب سایت فرآورده های لبنی آتی شمال خراسان (پنیک) خوش آمدید

استاندارد جدید Wi-Fi از سامسونگ با سرعت 4.6 گیگابیت در ثانیه!

 

غول دنیای تکنولوژی باز هم شگفتی ساز شده است و این بار فناوری جدیدی را به کار گرفته است که در آن، سرعت ارتباط در شبکه Wi-Fi تا 4.6 گیگابیت در ثانیه (که معادل 5755 مگابایت در ثانیه است)  افزایش پیدا کرده است.

سامسونگ در استاندارد Wi-Fi جدید که در باند 60 گیگاهرتز فعالیت میکند توانسته است سرعت انتقال اطلاعات را تا چند برابر افزایش دهد. سرعت شبکه های Wi-Fi فعلی در حد 8666 مگابیت بر ثانیه (1088 مگابایت در ثانیه) است و این یعنی یک پنجم سرعت انتقال فایلها در مقایسه با فناوری جدید سامسونگ.

با چنین سرعتی میتوان اطلاعات یک فیلم با حجم 1 گیگابایت را در مدت کمتر از سه ثانیه انتقال داد.

سامسونگ در این فناوری با استفاده از طراحی جدید در چیپ اصلی فرستنده توانسته است بر مشکل تداخل کانال های فرکانس مجاور فائق آید بدون اینکه تعداد دستگاههایی که در آن واحد به شبکه متصل هستند مهم باشند.

مشکلی که در فناوری 60 گیگاهرتز وجود داشت قدرت نفوذ پایین امواج بیسیم و همینطور سیگنال دریافتی بسیار ضعیف بود که این مسائل در فناوری جدید رفع شده است.

به علاوه در فناوری جدید سامسونگ از یک آنتن مخصوص استفاده میشود که قادر است امواج را بر روی دستگاه گیرنده متمرکز نماید و با ترکیب آن با چیپ جدید، دستگاه قادر خوهند بود به طور همزمان به شبکه متصل باشند بدون اینکه با افت کیفیت در سیگنال دریافتی مواجه شوند.

آقای Kim Chang Yong از شرکت سامسونگ گفته است این شرکت در نظر دارد تکنولوژی ارتباطی جدید  را هر چه سریعتر تجاری کند و در دستگاهها و محصولات خود در آینده نزدیک مورد استفاده قرار دهد.

سامسونگ قصد دارد بعد از تجاری شدن این فناوری، علاوه بر بکارگیری آن در اسمارت فون های آینده، از آن در انتقال صدا و تصویر و همچنین در تجهیزات پزشکی نیز بهره بگیرد.